tisdag på visingsö

Tisdagen när jag var hemma så tog jag och Lina med oss våra underbara syskonbarn på utflykt till Visingsö. Vi hämtade upp dem hemma hos dem och bjöds på lunch med hemgjorda köttbullar, egenodlad färskpotatis, kokt med egenodlad dill och egen inlagd gurka, fantastiskt gott! Sen promenerade vi ned till hamnen och tog färjan till Visingsö. På Visingsö åt vi glass och köpte massor av lotter, men vann inget alls. Sen gick vi till ett lekland och lekte bland båtar, små elbilar, en karusell och en stor hoppborg och massor mer.
Vi strosade runt i hamnen, provade solglasögon och väntade på färjan
Svea gjorde sin allra bästa posé vid en glass
Sen kom färjan och Harry fick bråttom
Sen var vi framme på vår destination...
...och njöt av god glass
Harry fann det nödvändigt att äta med två skedar
Sen kom vi till leklandet
Lyckan var total när Harry hittade en grävmaskin
Vi åkte lite karusell
Harry tyckte det var roligast att köra bilarna
Sen stängde leklandet och vi gick ner till färjan för att åka hem till Gränna igen

Kommentarer
Postat av: Mammi

Vilka underbara syskonbarn, mina barnbarn!! Det är SÅÅÅ roligt att titta och läsa din blogg, pappa och jag skrattar nästan ihjäl oss!

2011-08-06 @ 21:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback