nu är det jul här i vårt hus

Ja, som ni känner till har det ju varit jul i vår lilla lägenhet sedan första advent, jag har bara inte lagt ut några bilder ännu, men här ska ni få se!
Mina "mormor-tomtar" och elljusstaken från 50-talet som jag köpte på Antikmässan har fått sina platser.
Varje jul får jag och mina syskon och kusiner en tomte i julklapp av vår snälla mormor, som hon varje år målar själv! Här är några av dem!
Kan ni tänka er att jag har köpt mossa? Här i storsta´n är det inte bara att gå ut och plocka!
I köket får IKEA-staken från förrförra året stå, samt några av mormor-tomtarna, hyacinter och så har julburkarna fått lite plats också.
Älskade hyacinter, som tack vare min kära mamma som hellre planterar hyacinter och placerar i hela huset än att baka lussekatter (fast oftast så gör hon både och, även om hyacinterna alltid är första prioritet) så är doften av hyacint mer jul än något annat för mig!
Mer underbara mormor-tomtar!
Även hyllorna i köket har fått lite jul på sig, i form av böcker och en tavla då.

Kommentarer
Postat av: Mammi

Så fint du har gjort t jul, det är verkligen så mysigt den här tiden före jul!

2011-12-07 @ 18:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback