st. hanshaugen

Igår promenerade jag och Dave runt uppe på St. Hanshaugen, en stadsdel i Oslo precis, precis, ovanför där vi bor. St. Hanshaugen är ett jättemysigt område med gamla hus, små mysiga caféer och en jättestor park. Och till på köpet, så har de ett Myrorna, eller Fretex som det heter i Norge! Hur kan jag ha undgått att det ligger en second hand-affär, fylld med krims krams, 50 meter ifrån oss?! Tur är väl kanske det med tanke på priserna på second hand-prylar i Norge, jag tycker att loppisarna i Sverige har blivit dyra, men det är de verkligen inte om man jämför med Norge. Jag hittade sex stycken fina små glas på fot, 30 NOK stod det på prislappen, 30 NOK för alla tänkte jag givetvis, men icke, 30:- per styck ville de ha! Och inte bara krims kramset var dyrt, en gammal, dödsful, grön hörnsoffa i plysch skulle de ha 1500 NOK för. Hur som helst fick man pruta, jag och Dave skulle betalat 85 NOK för våra tre "fynd" men fick allt för 50 NOK, helt okej!
Dave köpte ett gammalt tennisrack i trä, från jag vet inte när, på Myrorna och var mycket nöjd.
Vi strosade runt i parken
Vi gick upp till Collettes café, ett mysigt 50-tals café.
Vi delade en supergod sandwich med parma, parmesan och aioli.

Kommentarer
Postat av: Mammi

Ser ut som choklad på den goa mackan??! Ni bor väl inte i Danmark el vad är det för ringlat brunt man ser??

2011-07-15 @ 15:26:39
Postat av: Lollo

Hahaha, nej lilla mamma, det är balsamicosirap!

2011-07-15 @ 15:31:36
URL: http://lolloljung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback