måste andas småländsk luft, snarast

Gud vad jag längtar hem! Det känns inte bara i hjärtat, hela kroppen längtar efter att få komma hem ett tag. Att få träffa alla nära och kära som jag saknar så mycket. Att kunna strosa runt i en trädgård, på landet när man vaknar och solen tittar in genom rutan, och inte en jäkla innergård, delad med minst hundra främlingar, mitt i storstaden. Jag känner mig som en vampyr som behöver blod, som nästan håller på att krevera, som bara måste ha sitt blod, sin näring. Så känner jag, fast jag behöver efter er och landet, inte blod som tur är. Jag har drömt om er och om Gränna varenda natt den senaste tiden, så mycket längtar jag, och det är nära också, jag ska bara lösa de sista dagarna på jobbet, sen kommer jag och då ska jag mysa med älskade mamma och pappa (och hoppas på att de bjuder på grillmiddag), umgås i mängder med fina Lina så som bara systrar kan, busa sönder mina underbara syskonbarn, fika och småprata med mys-farmor och mys-mormor, våldgästa mina fantastiska chefer och kollegor på Polkapojkarna (ja, jag anser fortfarande att jag jobbar där) dricka thé med kära Anna och öl eller kaffe med alla er andra. Saknar ni mig något eller? Era kommentarer är spårlöst försvunna!

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag saknar dig Lollo! Och jag läser din blogg jämt. Är bara för lat för att kommentera...

2011-06-13 @ 17:15:25
Postat av: bitti

Tack för alla trevliga foton och kul läsning! Jag säger som Petra: Jag är med Dig och Davve hela tiden även om jag inte kommenterar så ofta.

Kram

Bitti

2011-06-13 @ 22:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback