"men guuud, va mycket grejer, det är ju värsta mysiga lilla antikvariatet här inne!"

Annexet, kära, ljuva annexet! Jag och Dave stormtrivs i vårat lilla hus. Känslan av att vi bor i ett personligt litet hus, istället för ett stort lägenhets-schabrak, bara det. Köket har allt man kan begära (förutom möjligen lite mer plats i kylskåpet), toaletten är stor och fräsch och vi har ett jättemysigt sällskapsrum där vi brukar hänga med det underbara svenska paret Sandra och Björn från Östersund. Vi har redan haft flera gemensamma middagar, svenskt tv-tittande ihop och bara umgåtts. Och så vårat rum, vårat mysiga lilla rum med djupa och fina fönster. När Sandra kom och knackade på för att presentera sig och kolla hur vårat rum såg ut utbrast hon citatet ovan "Men guuud, va mycket grejer, det är ju värsta mysiga lilla mini-antikvariatet här inne! Va fint ni har det, värsta gulliga vintage-rummet! Va inspirerad jag blir, nu vill jag med ha det fint på mitt och Björns rum!" Haha, och det stämmer nog lite med, att vårat rum ser ut som ett litet mini-antikvariat, med alla mina små pinaler och gamla möbler. Sandra blev så inspirerad att hon släpade med Björn på IKEA i lördags och deras rum är också jättemysigt nu, det var mysigt innan med för den delen, men ännu bättre nu! Va glad man kan bli när man inspirerar människor och får så fina komplimanger, tack Sandra! 

Här kommer en bild-rundtur i vårat nya hem!

Här är köket, som ligger på första våningen, till vänster om kylskåpet är ingången och en liten hall.



Trappan upp til vår våning, till höger är tvättmaskin och badrum för de som bor på första våningen.



Köksbord också, eller i min värld, bakbord.



Ovanför trappan står det lite afrikanska/afrikanska prydnader. Svårt att säga med min total-europeiska inredningssmak. Något för dig och din mer orientaliska smak, Lina?


Går man upp för trappan så kommer man till husets gemensamma vardagsrum, vilket jag och Sandra har utnämnt till vårat och våra kärastes vardagsrum. 



Rummet med världens potential, tänk om jag fick fria händer och obegränsad budget här, wow så fint det skulle bli, eller finare, för det är fint, jag och Sandra har bara drömt oss bort om hur ännu mer fint det skulle kunna bli. Tegelväggarna som är täckta med cement är så underbart mysiga! Om man backar bakåt från pallen så kommer man till toaletten och den ser ut som nedan.


Det var lite svårt att få med hela toaletten, men här är en bit av den. Fräsch!



Tillbaka till mysrummet, där jag har ökat mysfaktorn ytterligare en aning med lite ljus och en ljuslykta som Sandra inte längre ville ha på henne och Björns rum. Om man vänder sig om nu så kommer man till korridoren här nedan.



Och den leder till...



...husets egna mini-antivariat!



De finfina fönsterna!



Äntligen har vi fått två garderobe, den fina är min och den mindre fina är Daves. Som tur är har Dave inte lika mycket kläder som mig och får även använda sin som förvaring av smutstvätt, köksprylar och diverse annat.



Vår vän påskliljan har blivit stor och börjat att vissna.


Om någon skulle undra vad jag önskar mig i födelsedagspresent om tio dagar så är vi i stort behov av buntband och ett 1.80 m dra-på-lakan alá IKEA, så jag slipper flytta ihop 90 cm-sängarna, lyfta upp madrasserna och bädda om lakanet varje dag när jag ska bädda...


Och så skulle jag vilja ha en fin lampa så jag kan slänga ut IKEA-rislampan som står på bordet.





Det var allt! Kommentera gärna och säg vad ni tycker. Bilder på husets fasad kommer en annan dag, någon har slängt massa skräp utanför ingången så jag ska bara få väck det först.

Kommentarer
Postat av: Calle

Ni har ju fått det jättebra!

Kul att ni verkar trivas både med boende och på jobbet! Slå upp "Antikvariat" i någon ordlista...:) Ha det fortsatt bra!

2011-03-30 @ 22:49:45
Postat av: Adrian Andre Adde Forsberg

Feeejj faa-aan va feejnt ni haret! :)

2011-03-30 @ 23:05:09
Postat av: hannah

man kan ju lugnt säga att det är sjukt mixade stilar! badrummet och korridoren med stenväggen är ju urläckra och erat rum, jösses! kanske borde utbilda dig till inredare?

2011-03-31 @ 17:13:30
URL: http://hannahfogman.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Åhh vad mysigt ni bor :) Verkligen jättefint! Hoppas allt är toppen med dig! Många kramar /Madeleine

2011-03-31 @ 19:31:04
URL: http://ilovegabriel.blogg.se/
Postat av: Mammi

Älskade Lollo! Antikvariat? Var finns böckerna? Ni verkar ju ha allt o det ser jätte mysigt ut men hur jag än tittar ser jag inga böcker! Ni är för roliga o va spännande det ska bli att få komma t er o hälsa på fram över. Kram

2011-03-31 @ 21:54:23
Postat av: Moa

Så himla fint, lollo!

2011-04-05 @ 16:22:36
Postat av: svava

du har det verkligen underbart fint! märks att du trivs och läste även om din pojkvän som verkar vara en riktig pärla! brukar kolla in bloggen då och då, du är verkligen bra på att skriva, keep it up! kram Svava

2011-04-07 @ 13:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback