vårtecken

Här i Oslo är det vår nu, kan man säga, jag antar att ett sista snöfall är att förvänta sig, men det försöker jag att koppla bort. Solen skiner och det är minst tio plusgrader här varje dag. I butikerna säljer de påskliljor och andra typiska vårblommor. Jag har, som varje år och vår, inte tagit till mig av min kloka faders ordspråk "man ska svettas in våren" och dragit på mig en förkylning när jag gått i kjol och skinnjacka om dagarna. De varma förmiddagarna med Matilda på hennes balkong har nog gjort sitt för förkylningen med. Nu är det jag som tar på mig jeans och Fjällräven-jackan igen, jag kan inte bli sjuk nu, i helgen ska jag jobba mina första pass ute på Lekter´n nämligen, om vädret tillåter vill säga. Nu ska jag ta med mig min vårförkylning, klä på mig varma kläder och gå hem till Victor och Matilda som bjuder på brunch idag, hemlagade köttbullsmackor. Här nedan är min och Daves nya vår-kompis!
tjuvkik på vårat nya rum i Annexet. Ett av våra två(!) fönster.

Kommentarer
Postat av: Mammi

Tiden går fort, snart kan vi se lika underbara påskliljor utomhus!

2011-03-26 @ 09:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback