kvällsjobb på scandic

Gårdagens kvällsjobb på Scandic var verkligen hur kul som helst! När jag först kom fick jag börja förbereda inför kvällens middagar, jag skulle, tillsammans med en kollega som heter Kristian, ta hand om ett stort sällskap på 30 stycken svenskar. Va roligt, tänkte jag, tills Kristian sa att jag skulle hälsa samtliga välkomna och presentera vad de skulle få äta ikväll. Jag höll på att dö när han sa det, jag som verkligen har byggt upp en scenskräck, men gillade läget eftersom att jag är ny. Efter alla förberedelser så kom till slut sällskapet, Kristian klingade i ett glas, alla blev tysta och så tittade dem på mig. Jag bet ifrån scenskräcken, hälsade dem välkomna, presenterade mig och berättade att jag var ny men att jag skulle göra mitt allra bästa för att de skulle få en trevlig kväll och slutligen presenterade jag deras meny. När jag sedan tystnade så fick jag världens applåd av dem, och ni kan ju gissa hur glad jag blev då! Lollo - Scenskräcken, 1-0. Allting gick bra, och när desserten skulle ut så bar jag till och med tre tallrikar på en gång, haha! När de sedan hade gått så kom min chef fram till mig. Hon sa att jag hade varit jätteduktig och att det var otroligt hur snabbt jag lär mig saker, att hon bara behöver säga en sak till mig en gång, och sedan kan jag det. Sedan sa hon att jag var en naturbegåvning, och jag blev så varm av alla de fina orden att jag inte visste vad jag skulle ta vägen riktigt. Som pricken över i fick jag en väldigt fin dricks-peng. Ikväll jobbar jag igen, och jag längtar tills jag börjar! Ps. Ingen nämnde något om mina icke-perfekt strukna byxor!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Va du är duktig! Övervinna rädslor är det bästa för att lyckas. Så kul att dom är så nöjda med dej trots skrynkliga byxor!!

Krama

2011-05-05 @ 19:03:46
Postat av: bitti

Hej Lollo!



Jättekul att det går så bra med serveringen! Och att Du är en kombination av ung och gammal i Din livsstil! Fortsätt på den linjen. Kan vi inte boka in en strykkurs tillsammans? Jag är urusel på att stryka. När jag var ung var allt i syntet och behövde inte strykas!

Kramar fr moster Bitti som också hälsar till Davve. (Stavas det med två v?)

2011-05-05 @ 19:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback