ny vecka

Ny vecka är lika med ny arbetsvecka. Jag tänkte berätta om hur fantastiskt min arbetsvecka avslutades i torsdags. I torsdags var det förpremiär på The show must go on 2, en Queen-musikal, på Edderkoppen teater (om någon undgått det så är det en gammal och fin teater som ligger mitt inne på Scandic Edderkoppen där jag jobbar). Vi hade såklart att göra inne i restaurangen, 100 stycken av dem som skulle på förpremiären skulle äta tre-rätters hos oss innan. Under tidspress skulle de dricka aperitif och mingla, äta alla rätter, hinna ta en cigarett, gå på toa osv, samt vara på teatern i tid innan föreställningen började, och att de skulle hinna allt det här hängde givetvis på oss. Allt gick bra, och jag som älskar tempo tyckte det var skitkul! När de sen började resa sig för att gå kom min chef, som skulle på teatern, och sa att hon hade en biljett över och att en av oss skulle få följa med henne. Vi samlade ihop oss och kunde verkligen inte enas, jag älskar Queen och ville gå, andra likaså och några ville nog mest slippa att duka av och städa efter de 100 personerna, vilket jag också kan förstå. När vi beslutade att dra sticka om vem som skulle få gå visste jag att det var kört för min del, jag kan lyckas charma mig till en vinst, men med tur har det aldrig gått något vidare. Tji fick jag för den tanken när jag stod med den längsta stickan i handen! Det blev jag som fick överge vår stökiga restaurang och istället ta ett glas rött, lyssna och se på förpremiären av en fantastisk Queen-musikal!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback