botox, och en bit sushi på det!

De flesta vet att jag aldrig har varit en såkallad "frukostmänniska". Jag vaknar sällan hungrig, och även de gånger jag vaknar och magen kurrar så vill inte munnen äta, så har det varit så länge jag kan minnas. Eftersom att jag jobbar på eftermiddagen och kvällen numera funkar det väldigt bra, värre var det när jag jobbade på hotellets frukost utan att ha ätit någon själv. Nu till denna morgons frukoststund, jag satt med en kopp kaffe (vilket är det enda som går ner när jag nyligen vaknat) vid vårat köksbord och bläddrade i en norsk lokaltidning vi fick i brevlådan häromdagen. Det står många roliga saker i den, eller snarare, det norska språket gör sig väldigt komiskt i vissa artiklar. Jag drack mitt kaffe och log för mig själv av denna lokaltidning tills jag plötsligt höll på att sätta kaffet i halsen. Mina ögon fann en reklamannons för restylane/botox/sånt-man-sprutar-in-i-sitt-nylle! I Oslo är det "knalltillbud i september" på att göra om sig själv, jag var och är i chock! Hur är detta möjligt? Hur funkar det här? Sitter någon precis som jag med morgonkaffet i ena handen och bläddrar i tidningen med andra, läser denna annons och tänker för sig själv "ja, man kanske skulle slå till då"? Läser man denna annons och säger till sin partner "jaa, men då borde jag passa på att ändra om mitt yttre nu. Älskling, ska jag inte spruta in lite i läpparna nu också?Jag har ju alltid tyckt att de är så små. Vadå att jag föddes så, man får väl passa på att ändra det nu när det är så billigt? Dyrt? Nej, i september kostar det bara 1990:- för 1 ml!"? "Rynkor, vadå? Ska folk se att jag har levt i flera år då eller?" Jag förstår inte detta, inte överhuvudtaget, och ovan denna annons är givetvis en annan med reklam för ett sushi-ställe. När ska folk inse att rå fisk på lite ris inte är så särskilt gott, nej denna trend-rätt har gjort sitt och kan åka tillbaka till Japan igen så vi kan återgå till riktig, lagad, mat. Oj, oj, oj, det är inte alltid lätt att förstå sig på storstadsborna och deras mentalitet, deras matval och deras val av extra pris att slå till på. Det är tur att jag ska tillbaka till Gränna i helgen, äta riktig mat och läsa annonser för extra pris på mat, blommor och trädgårdsmöblemang.

Kommentarer
Postat av: Anonym

i japan är sushi en "riktig" rätt, och hur coolt är det inte då att vi har möjlighet att få ta del av en så stor matkultur över hela världen.

2011-09-08 @ 13:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback