fågelmat till frukost

Jag har alltid varit något av en motståndare till att hålla på och äta massa frön och kärnor hit och dit, till diverse maträtter. Frön, åh så gott och nyttigt, säger alla. Nej, det är fåglarnas mat, sa jag. Min kära mamma tillhör dem som gillar frö, hon har frö till det mesta, i bröd, i mat, i sallad etc. Eftersom att min mamma är en riktig hejare på att baka bröd och laga mat, så har jag alltid ätit alla dessa frö ändå, utan att uppskatta dem. Oskalade som skalade, krossade som hela. Nu verkar det dock som att jag har tagit mig över barriären, jag har ätit så många frön, så många gånger att min mun har vant sig och jag nu, faktiskt, tycker att det är gott med fågelmat. Titta bara så får ni se vad min frukost består av idag:
Mängder av frön i filen samt majsmjöl-knäckebröden som jag bakade för ett tag sedan, fyllda av frön - och jag gillar det!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Du ser...visst är det gott med frö, bara man inte får pippi:)

2012-02-16 @ 19:45:47
Postat av: Bitti

Lägg ut receptet på fröbrödet är Du snäll. Vill gärna baka själv. Är det samma som vi fick hos Isa i julas? Kram Bitti

2012-02-17 @ 09:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback