julklappar

Efter jul tycker jag alltid att det är så spännande att få berättat för mig av vänner och bekanta hur de har firat jul, vad de har ätit för julmat eller vad de har fått för julklappar. Julen ger en ofta så mycket detaljer kring en människa. Kanske någon har satsat på ett hel-ekologiskt julbord, någon har valt att inte dela julklappar i familjen längre, vissa lagar mat och köper julklappar men innerst inne hatar de det. Eller som jag själv, lagar mat och köper julklappar och dricker glögg och pysslar och bakar och njuter av varenda dag i hela december, före under och efter julen. I år önskade jag mig i princip ingenting, men fick ändå så mycket fina, och personliga julklappar, varenda en av dem sa mig något och jag märkte att mina nära tänkt på just mig och ingen annan när de köpte julklappen. Jag tycker inte att man ska köpa för att köpa, jag frågar nästan aldrig mina nära vad de önskar sig, jag vill hitta något som jag vet att personen i fråga behöver eller skulle bli glad för, något som känns personligt och inte något som kostar skjortan och gör att man står med en tom plånbok när julen är över. Då kan det lika gärna kvitta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback