syttene mai, 2012

Idag är det Norges absolut största högtidsdag, syttene mai, nationaldagen där firandet är "beyond" pompa och ståt! Jag själv har klätt på mig min finaste syttene mai-utstyrsel och i den ska jobba och agera betjänt åt hungriga norrmän, och därefter blir det kalas även för min del. Igår förberedde vi för fullt, och jag fick äran och fria händer av Per, vår kökschef, att göra syttene mai-tårtorna som vi ska servera idag (passar på att nämna att Per har varit med i svenska kocklandslaget och lagat mat till diverse kändisar, så ni förstår att det inte är vem som helst som har tillit till mitt bakande). GRATULERER MED DAGEN!

Kommentarer
Postat av: Bitti

Hej Lollo!

Vi alla saknade Dej på grillfesten med anledning av pappa Harrys 100-årsdag. Gräddtårtorna vi hade till kaffet skiljer sig inte mycket från dem Du visar på bloggen! Men de norska är litet mer "pyntade" - naturligtvis!

Kram och på snart återseende i Åsa hoppas moster Bitti

2012-05-18 @ 20:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback